Tel Aviv

Ahooooj!

Po odevzdání diplomky jsem byla tak psychicky frustrovaná, že jsem bezpodmínečně musela někam odcestovat vyčistit si hlavu. Abych pravdu řekla, frustrovaná jsem byla už týden před odevzdáním, takže jsem pro sebe a mojí věrnu parťačku mamku koupila dvě letenky do Izraele s tím, že odletíme dva dny po odevzdání. V den odletu jsme vzhledem k aktuální bezpečnostní situaci v Izraeli raději neměly pevně naplánovaný program a zarezervovanou jsme měly jen jednu noc v Tel Avivu, kam jsme měly přiletět, takže všechno bylo strašně zmatené a řešené za pochodu.

Nakonec se z toho vyklubalo ale něco neuvěřitelného, na co budu dlouho vzpomínat. Mám takový dojem, že tripy, které jsou neplánované a stoprocentně spontánní, jsou ty nejlepší, protože člověk nemá čas si udělat žádnou představu o tom, jak to bude všechno vypadat.

Tak všechno popořadě. Odlétaly jsme z polské Wroclawi s Ryanairem, což jsem si vynutila, protože letenka z Prahy se pohybovala kolem 9000 Kč a z Polska vycházela na necelé 2000 Kč. Sice je to čtyřhodinový opruz dostat se Flixbusem z Prahy do Wroclawi, ale ten rozdíl v ceně letenky mi vyjde na dva páry bot, takže nebylo co řešit.

Do Tel Avivu jsme přiletěly v sobotu, což byla první chyba. O šabatu jsme věděly, ale netušily jsme, jak moc v praxi tenhle svátek funguje, navíc v Tel Avivu, který je západněji orientovaný, než zbytek Izraele. Teď už víme, že je všechno zavřené, nejezdí veřejná doprava a jediná možnost, jak se pohybovat po Izraeli je předraženým taxíkem. Z letiště na hotel nám tedy nezbývalo nic jiného, než zvolit právě taxík, za který jsme daly v přepočtu asi 1000 Kč (hotel byl asi 10 km od letiště, nic šíleného, ale při šabatu jsou ceny taxíků vyšší. Navíc si účtují i za kufry a počet lidí v něm – ne v kufru, ale v taxíku:D).

Hotel se jmenoval Golden Beach a byl úplně na pláži (první a druhá fotka je focená z balkonu, výhled v topu, ne?). Na bookingu moc dobré hodnocení nemá, ale pravděpodobně nedávno prošel rekonstrukcí, takže byl super. Sheraton to zrovna není (který je ostatně o ulici dál), ale my vždycky opouštíme pokoj ráno a vracíme se na něj za tmy, takže luxusní hotel s pětihvězdičkovým wellness jsou pro nás vyhozené peníze. Důležitá je pro nás spíš dobrá lokalita, odkud se dá dojít pěšky kamkoliv. Zásadně totiž chodíme všude pěšky. Skvělý kardio mimochodem.

Hey travelers!!

After turning in my thesis, I was so psychically so frustrated that I had to go somewhere to switch my brain off for a few days. To tell the truth, I was frustrated a week before I turned in the thesis, so at that time, I bought flight tickets for myself and my loyal travel partner – my mom – to Israel. We were supposed to leave two days after turning in that damn thing. On the day of our departure, we didn’t have a clue what we were gonna do because of the current safety situation in the country, so we booked just one night in Tel Aviv, where we were supposed to arrive. You can imagine how chaotic everything was.

Eventually, it turned out to be something incredible. I actually have the impression that the trips, which are 100% spontaneous and not planned at all, are the best ones because you don’t have time to make any idea of ​​how everything will look like so you don’t have any prejudices.

Let’s start from the beginning. Our flight was from Wroclaw, Poland, with Ryanair, which was so much cheaper than from Prague. A ticket from Prague was around 9000 CZK, and from Poland about 2000 CZK. It’s a pain in the ass to get from Prague to Wroclaw, but I can use the difference in the price to buy two pairs of shoes, so there was nothing to discuss, haha:)

We arrived in Tel Aviv on Saturday, which was the first mistake. We knew about Shabbat but we didn’t know to which extent they stuck to it in Tel Aviv. Well, we found out pretty soon after our arrival. On Shabbat, there is no public transport and pretty much everything is closed. The only way how to move around Israel is the overpriced taxi. There was nothing else to do but to get a cab for about 1000 CZK (the hotel was about 10 km from the airport, nothing crazy, but the cab rates are higher during Shabbat and they also charge for suitcases and the number of people in it – I mean in the cab, not in the suitcase, haha.

The hotel was named Golden Beach and was right on the beach (the first and second photo is taken from the balcony, awesome view, right?). This hotel doesn’t have a good rating on booking.com, but has probably been recently renovated, so it was actually really great. I mean, it’s not Sheraton obviously, but we always leave the room in the morning and get back when it’s already dark, so a fancy hotel with five-star wellness is a waste of money for us. What is important for us is a good location, from where you can go anywhere. We don’t usually use any public transport, we always walk wherever we can. Great cardio, by the way.

Anyways, doplácaly jsme se do hotelu, převlékly se a vyrazily na pláž s tím, že do města se podíváme až odpoledne, kvůli vedru. Nutno totiž podotknout, že bylo nesnesitelných 40°C. Omrkly jsme Jaffu, celé staré město a došly až na horu na samém konci města se zahradami Gan HaPisga, odkud byl krásný výhled na Tel Aviv.

Anyways, when we got to our hotel, we just changed and hit the beach. It was too hot to explore the city. I mean, it was about 40°C. So in the afternoon, we checked out Jaffa, the old town of Tel Aviv and made it all the way to a hill with gardens called Gan HaPisga from which you could see the whole city.

Po západu slunce jsme to otočily a když jsme došly na pokoj, začaly jsme plánovat, co dál. Vymyslely jsme, že si další den půjčíme auto a projedeme sever Izraele. Jenže jsme zjistily, že v neděli byl zase jiný svátek a že všechny půjčovny aut jsou zase zavřené. Tím pádem jsme neměly jinou možnost a strávily další den v Tel Avivu, tentokrát couráním po novém městě. Prozkoumaly jsme Bílé Město plné bauhausů, což jsou nádherné bílé stavby, které rozhodně stojí za vidění; centrum mrakodrapů i Operu a muzeum umění.

After sunset, we turned around and when we got to the hotel, we started to plan the rest of the trip. We thought we’d rent a car the next day and drive to the North of Israel. But we found out that there was another public holiday on Sunday and that all car rentals were closed again. So we didn’t have another option than to spend another day in Tel Aviv, this time exploring the new city. We checked out the White City, which is full of “bauhaus” architecture; skyscraper area and also the Opera and museum of Arts.

V pondělí se nám konečně podařilo půjčit si auto, takže chvilku po osmé ráno jsme vyrážely směr sever, ale o tom zase příště! :)

E.

On Monday morning we finally managed to rent a car, so a few minutes after 8AM, we were already on our way to the North, but more about that next time! :)

E.

Spread The Love!Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someoneShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrShare on StumbleUponShare on Reddit

6 comments for “Tel Aviv

1. Tereza
    June 21, 2018 at 13:10

Ahoj Eliško,
    v dalším článku jsi psala, že auto jste mohli vrátit v Eilatu. Byla to teda nějaká spešl půjčovna, nebo tuhle možnost tam mají všechny (půjčit tu > vrátit tam)?

jinak super Izraelsko/Jordánský trip, díky za inspiraci!

• June 21, 2018 at 15:41

Ahoj Terko, auto můžeš vrátit na jiném místě vždycky, jen některé půjčovny za to účtují spešl poplatek, tak na to bacha:)

2. Viki
    June 5, 2018 at 10:07

krásny článok a fotky :) a tiež chodím všade pešky ! :)

My Supercalifragilisticexpialidocious Diary | Live Better, Love Harder & Cure Hangovers

3. Anna
    June 3, 2018 at 20:17

Eliško, odkud jsou prosím ty boží plavky?