Suit & Instagram Cooperations


Ahooooj!

Dneska bych ráda psala o našich spoluprácích zejména na Instagramu, protože poslední dobou slýchávám dost rozporuplné názory. Zároveň bych se chtěla i trochu obhájit a objasnit pár věcí těm, kteří spolupráce neuznávají nebo je to otravuje.

Poslední dobou mi přijde, že spolupráce a vůbec celý “influencerství” lidi hejtují z toho důvodu, že se jim zdá nefér, že za fotku na Instagram někdo někomu platí. Hned tohle bych se chtěla pokusit vyvrátit, protože málokdo ví, kolik je za takovou reklamní (vlastně i normální) instagramovou fotkou práce. Často i víc, než kdybych seděla za kasou v Tescu. Fotku musíte kompozičně vymyslet tak, aby dávala smysl, musíte celý focení připravit, fotku vyfotit, pak následuje postprodukce, caption a pak teprve vypostování. Minimálně čtyři hodiny mého času, děkuji nashledanou. Pak nemluvím třeba o fotkách, na kterých se vyskytuje třeba outdoorové oblečení. Musím na svoje náklady odjet někam do hor, vyšplhat se na dvoutisícovku a tam něco vyfotit. Bum. Dva dny mého času. Takže opravdu to neberte prosím tak, že si vezmu na sebe tričko, stoupnu si před zrcadlo a udělám si selfie a za to dostanu zaplaceno, protože takhle to (ve většině případů) není.

Další věc, co se lidem nelíbí, je to, že dneska je Instagram reklamou přeplněný. To je pravda, ale s tím bohužel já nic neudělám. Jednou mi bylo dokonce vyčteno, že můj Instagram je poslední dobou plný reklamy. Proti tomu bych se chtěla ohradit, protože zrovna já si zakládám na tom, aby tomu tak nebylo. Za posledních 70 vypostovaných fotek se reklama objevila v 10 fotkách, to znamená, že v průměru na každé sedmé fotce je nějaký product placement. Navíc, reklamy je na mém instagramu pořád stejně, jen je teď označená a proto si jí lidí všímají víc.

A pokud i to by se vám zdálo hodně, tak se mrkněte k zahraničním influencerům, kteří nepostují nic jiného, než reklamu. Schválně jsem hledala jediný NEplacený příspěvek @leoniehanne, která má 1,8 milionu followerů a NENAŠLA jsem JEDINÝ. Jak je možné, že 1,8 milionu lidí nevadí reklama v každém příspěvku a mým pár followerů vadí product placement na každé sedmé fotce?

Je na místě zdůraznit to (a to už se poněkolikáté opakuji, ale mám pocit, že je třeba to znovu připomenout), že KAŽDÁ značka, se kterou spolupracuji, je v souladu s mým životním stylem a NIKDY bych nedělala reklamu něčemu, čemu nevěřím/co nejím/co nenosím. Takže to znamená, že i kdyby to nebyla spolupráce, tak ten daný produkt používám. I kdybych nespolupracovala s Peak Performance, tak stejně půjdu do prodejny a koupím si od nich bundu, protože tu značku miluju a stojím si za ní a je to moje nejoblíbenější značka outdoorového oblečení. To, že v současné době dělám kampaň na Vichy znamená to, že mi všechny jejich produkty stojí na poličce v koupelně a každý den je opravdu používám reklama nereklama. A takhle je to se všemi produkty, které mají co dočinění s mým Instagramem.

V poslední době je těch hejtů nějak víc a přemýšlela jsem, proč to tak je. Napadla mě jedna věc. Může to souviset s tím, že dneska se všechny spolupráce veřejně označují, a proto je reklama víc vidět. Dříve nikdo nic takového nedělal a naopak se snažil reklamu zakrýt, takže jste si jí nevšímali tolik, ale chápu, že když se ve vašem feedu během minuty scrollování objeví dvacetkrát #spoluprace, tak vás to naštve. Ale není přeci lepší o reklamě vědět, než být obětí skryté reklamy?

V poslední řadě jsem se chtěla zamyslet nad tím, proč mají lidi potřebu komentovat něco, co se jim nelíbí? Já bych tohle nikdy neudělala. Pokud se mi nelíbí, jaké boty vyrábí Gucci, tak taky nepíšu jejich ředitelovi, že se mi to nelíbí. Prostě si je nekoupím. Když se mi nelíbí, jak se někdo obléká, tak lidem nepíšu, ale prostě si toho nevšímám. Naopak, pokud se mi něco líbí, tak to ocením. Tak si koupím boty od Lagerfelda a nebo napíšu někomu, že mu to sluší. Proč jako češi máme potřebu neustále si na něco stěžovat a kritizovat práci ostatních?!

To je vše, co jsem dneska měla na srdci. Děkuju, že jste si můj názor přečetli až do konce, vážím si toho <3

E.

Hello everyone!

Today I would like to write about our cooperations especially on Instagram, because lately I have been hearing quite contradictory opinions. At the same time, I would like to take a bit of a defense and clarify a few things for those who are bothered by Instagram ads.

Lately I have the feeling that Instagram cooperations and basically the whole “influencer” business makes people mad from one simple reason. That it seems unfair that someone is paying them (us) for an Instagram picture, while everyone else has to work from 9 to 5. Right now I would like to try to defend it because I feel like people don’t know how much effort we put into this. Posting a paid picture doesn’t mean that we would take a selfie, upload it to our feed and that’s it. No. It doesn’t work like that. You have think about the whole campain and how to create something that would correspond to this specific campaign. Then you have to plan how you’re gonna take the picture(s). You need a perfect composition, decoration, and sometimes more people to assist. In other words, you have to prepare the whole photoshoot, then you finally take the picture, then there is postproduction, captions, and then posting. At least four hours of my time from the very beginning to the end. Then I’m not talking about the photos, which include for example outdoor clothing. I have to go to the mountains at my own expense, climb to a two-thousand-high mountain and take some pictures there. Boom. Two days of my time. So guys, please don’t underestimate this business. It’s not about taking selfies in a bathroom mirror.

Another thing is that people are apparently annoyed by the amount of advertising. That makes sense but unfortunately I can’t do anything about that. About two weeks ago I got a message from a follower saying that I used to be a good blogger but now my Instagram is full of advertising too and that she’s unfollowing me. Against that, I would like to defend myself again, because I’m very particular about that. In the last 70 photos, so kind of advertisement appeared in only 10 photos, meaning that there is product placement in every seventh photo in average. Plus the amount of ads is still the same in the past year, you just notice it more because I label it properly (as it HAS to be labeled according to law). 

And if you think every seventh picture is still a lot, then look at international influencers who have nothing but advertising. I was looking for an unpaid post for example at @leoniehanne, who has 1.8 million followers, and I couldn’t find a single one. How is it possible that 1.8 million people don’t mind advertising in every post, and my few followers get annoyed by product placement in every seventh photo?

It is in place to emphasize (and I repeat it all the time but I feel like it needs to be said again) that EVERY brand I work with corresponds with my lifestyle and I would NEVER do advertising for something I don’t believe in / I don’t use / I don’t wear. Meaning, that even if it wasn’t a cooperation, I would use that product anyways. Even if I didn’t cooperate with Peak Performance, I’ll go to the store and buy a jacket because I love the brand and I stand behind their philosophy and it’s my favorite outdoor clothing brand. The fact that I’m currently campaigning with Vichy means that all of their products are on a shelf in my bathroom, and I really use them every day.

Recently, there is much more haters than it used to be and I’m wondering why it is. Only one thing came to my mind. This may be related to the fact that today all the ads are properly marked and that’s why advertising is more visible these days. A couple of months ago, no one marked it and tried to hide the ad instead, so you didn’t notice it so much, but I understand that if you get twenty times #ad in your feed, it upsets you. But isn’t it better to know about advertising rather than being a victim of hidden advertising?

And my last thought – I wanted to think about why people have the need to comment on something they don’t like? I would never do it. If I don’t like what kind of shoes Gucci produces, I don’t write their CEO to tell him that I don’t like it. I just don’t buy them. When I don’t like how someone dresses, I don’t tell people, I just don’t tell them they look great. On the contrary, if I like something, I DO appreciate it. Why do Czechs have to complain and criticize the work of others constantly?!

That’s all I wanted to say today. Thank you for reading my opinion to the end, I appreciate it <3

E.

WEARING: 

Suit – Ipekyol
Shirt – Gant
Shoes – Answear
Bag – H&M
Glasses – Mango

   

Spread The Love!Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someoneShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrShare on StumbleUponShare on Reddit

  11 comments for “Suit & Instagram Cooperations

  1. Eva
    December 14, 2018 at 16:23

    Ahoj Eliško.

    Moc se mi líbí, jak se oblékáš. Chtěla bych se zeptat na sako, objednávala jsi jej přes internet nebo je možné jej někde sehnat i rámci ČR?

    Děkuji za odpověď.

    • December 15, 2018 at 12:16

      Ahoj Evi, děkuju! <3 Sako jsem si kupovala přímo v Instanbulu v kamenném obchodě, když jsem tam byla :)) Takže bohužel netuším, jestli se dá objednat z ČR, s tím zkušenost nemám :(

  2. Markéta
    November 28, 2018 at 12:28

    myslim, že lidem primárně vadí to, že reklama je velkou součástí obsahu a hodně obsahu se stává tak trochu bezduchým (protože ne každý tím stráví 4 hodiny nebo 2 dny), navíc to po blogerech/instagramerech ani nikdo ze sledujících nechce, to po vás chtějí firmy. tak na druhou stranu, proč bychom to měli tak hrozně oceňovat? lidi tě sledují za tvůj obsah a to co předáváš, ne za reklamu, kterou uděláš a jak jí uděláš. naopak je ještě škoda, že trávíš tolik času zpracováním kampaně, než třeba zajímavějšího obsahu pro lidi. ale chápu, že tě něco musí živit.
    a druhá věc je to, že je toho opravdu hodně podobného a i když je to třeba každá sedmá fotka, tak když sleduješ třeba 200 lidí, tak toho do člověka jde denně strašně moc. a jak již někdo psal, jedna kampaň jedné značky jede ve stejnou chvíli a to už je potom fakt otrava.
    sama si určitě někdy udělala to, že si bez povšimnutí přelistovala reklamu v časopise, nebo jí přeskočila u videa. ale pokud je reklama spojená s někým, u koho tě zároveň zajímá jeho obsah, tak je těžký se tomu vyhnout. nejspíš proto to hodně lidí štve, že reklama není oddělená, ale je součástí obsahu.

  3. Jan
    November 28, 2018 at 00:06

    Já myslim, že pro spoustu lidí je to dráždivý způsob vydělávání peněz, protože z toho na první pohled nekouká tvrdá práce. Podobně, jako je pro mnoho lidí dráždivý, že živnostník účtuje třeba 500 nebo 1000Kč za hodinu. Oboje vypadá skvěle. Máš pravdu, že my smrtelníci mimo obor netušíme, kolik je za těma fotkama práce – vidíme jen skvěý fotky s pozitivníma popiskama. Osobně si teda taky myslim, že je každýho věc, jak si to zařídí. Pokud někoho baví cestovat a podaří se mu to spojit s tim, že mu za to někdo platí, je to přeci skvělý. A pokud z toho ještě udělá pěkný fotky a napíše o tom článek, kterej baví lidi číst, tak je to ideální.
    No já bejt tebou, tak jsem hrdej, protože se ti tenhle ideální stav alespoň z části daří, ne? A vůbec bych to neobhajoval, protože kdo se obhajuje, ten se taky obviňuje.
    Mimochodem ten fenomén, že něco sleduji / čtu a kritizuji je vážně podivnej. To maj ty lidi něčí blog jako povinnou četbu?

  4. November 27, 2018 at 18:32

    Vlastně s tebou úplně souhlasím. Nepřijde mi, že by tvůj ig byl nějak šíleně zahlcený reklamou, to že mi jsou milejší spolupráce s outdoorovými značkami je jen proto, že po těch se možná i budu dál pídit, zatímco třeba Vichy je mi fuk. Ale to, co mě nezajímá, přeskočím, ne tak ještě prudit. Navíc, to co děláš je nákladné a zabere spoustu času, takže si myslím, že spolupráce vadí hlavně těm, co nemají ponětí o pozadí za úspěšným instagramem.
    Jenom mimochodem, konkrétně Leonie někde ve stories vysvětlovala, že anzeige píše všude, kde je zmíněná značka, sponzorované posty by měla označovat víc (používá pod jménem placené partnerství, i když možná ne vždy), takže si nemyslím, že jsou všechny její posty placené, pokud jsem to teda pochopila správně :)

  5. Jana
    November 27, 2018 at 16:07

    Ahoj Eliško,
    na Tvůj blog jsem přišla náhodou a bavilo mě sledovat Tvoje outfity a posléze i číst články o cestování, takže jsem u něj zůstala dodnes. Reklamu na Tvém instagramu vnímám. Už dávno nesleduji účty lidí, kde je prezentován jeden produkt za druhým, pro mě je to reklama na druhou a ztrácí se původní obsah sdělení. Chápu, že v dnešní době je velmi těžké se placených partnerství zdržet, když Ti to dovoluje se touto aktivitou částečně živit a vlastně je to takový win-win jak pro Tebe, tak pro značku, kterou ses rozhodla prezentovat. Na druhou stranu se ale pohybuješ na tenké hraně; prezentuješ produkty, se kterými souzníš, ale Tvůj instagram se stává jejich značkou, nikoliv Tvojí. Podle mě většina lidí kritizuje reklamu z důvodu závisti. Já ji kritizuji, protože mi jde především o autenticitu – opravdu je mi jedno, jakou máš bundu na horách (pokud Ti vyhovuje a Tvoje čtenáře to zajímá, můžeš značku zmínit v komentáři). Pokud se budeš více věnovat reklamě, bude pro mě (a ostatní čtenáře) těžké rozeznat, zda skládáš outfit z kousků proto, že se ti líbí, nebo proto, že Ti je zaplatil partner – zkrátka partnerstvím podle mě ztrácíš kus sama sebe a kus toho, co na instagramu prezentuješ. Nepřestanu Tě sledovat jen proto, že jednou za čas prezentuješ reklamu, kdybych si ale mohla vybrat, preferovala bych obsah bez placené reklamy😊.

  6. Ilona
    November 27, 2018 at 15:20

    Eliško, Tebe sleduju (vždycky když píšu že někoho sleduju, připadám si jak úchyl někde v křoví :)) už hodně dlouho a když už spolupráce musí být, tak ať je dlouhodobá a je jich pár – tak, jak to máš Ty, Tebe si spojuju s Mazzagrande, hodinkama DW a oblečením pro horaly.
    Mně spíš vadí to, že třeba o nějaký slečně vím, že fotí jen a pouze Canonem, ale na instagramu má příspěvky kde je na stole nedbale položenej Olympus, v popisku vychválenej do nebes a je to spolupráce, přestože několikrát psala, že jen Canon a nic jinýho…
    A co mi na reklamě vadí je to, že firma si nasmlouvá víc holek a všechny vyjedou s příspěvkama najednou – a já tak projíždím instagram a mám pod sebou pětkrát příspěvek o hodinkách/náramku/alkoholu. To jo, to mě pak štve. Tak tolik můj názor. :-)

    • November 27, 2018 at 15:32

      Ahoj Ilono, super super, děkuju moc za názor, strašně ráda si to poslechnu z druhé strany!
      Stoprocentně s tím souhlasím a sama bych nikdy nic takového neudělala, ale bohužel s tím nic nezmůžu a vždycky mezi námi budou ti, co vezmou jakoukoliv spolupráci jen kvůli tomu, že na tom vydělá pár stovek…

    • November 27, 2018 at 15:57

      A je něco jednoduššího než podobný účty nesledovat?
      Já nevidím důvod, proč sledovat někoho, jehož feed vypadá jak nesmyslnej teleshoppingovej katalog.
      Proti smysluplný reklamě (což třeba tvůj případ je, Eliško) nic nemám.
      Katka

      • Markéta
        December 5, 2018 at 14:12

        Jasně, že tohle může být odpověď na všechno. Když se ti něco nelíbí, nekoukej na to, nesleduj to. Ale to by člověk pomalu nesměl vyjít z baráku. Lidem je to na jednu stranu asi i líto, že někdo, jehož obsah ho někdy v minulosti bavil, si z blogu a instagramu udělal reklamní plochu.

        • December 6, 2018 at 13:30

          Markét a ty vážně máš pocit, že z mýho Instagramu je reklamní plocha? :(

Leave a Reply

Or

Your email address will not be published.