Hiking in Slovenia

Ahoj!

Právě jsem se vrátila ze Slovinska a pořád nemůžu uvěřit tomu, co jsem zažila! Nikdy bych neřekla, že zrovna Slovinsko bude patřit na mojí top pětku zemí, které jsem navštívila. Možná právě proto, že jsem neměla tak vysoké očekávání, se mi tam tak strašně líbilo. Článek je trošku delší, než obvykle a fotkami jsem taky nešetřila:)

Jeli jsme ve čtyřech, kromě mě a Vojty se k nám přidala i moje dobrodružná mamka s její kamarádkou a dohromady jsme na Slovinsku strávili 6 dní.

Balení probíhalo hodně narychlo, protože jsem v neděli pozdě večer přijela z Karlových Varů a hned v pondělí ráno jsme vyráželi na tuhle cestu. Protože mi asi před měsícem vykradli sklep s komplet turistickým vybavením, musela jsem si pořídit spoustu věcí znova. Vzhledem k tomu, že jsme měli naplánovaný dvoudenní trek na Triglav, malý batůžek nestačil a musela jsem mít krosnu. V obchodech jsem nemohla asi dva týdny najít takovou, která by splňovala všechny moje požadavky, a tak jsem zabrousila na internet, kde jsem ji konečně našla. Je značky Quechua a našla jsem jí na internetových stránkách Decathlonu. V kamenném obchodě ji měli jen v Brně, a tak jsem si jí musela nechat objednat a poslat do Prahy, což nebylo úplně lehké, ale po chvilce přemlouvání prodavačky se podařilo, haha:)):D

— Pro ty, koho zajímá moje vybavení, sepsala jsem tu rady, podle čeho vybrat to správné—
Začnu tedy krosnou (odkaz TADY). Pořídila jsem si 60-litrový batoh s kovovou konstrukcí, která je podle mě hodně důležitá pro záda a vzhledem k tomu, že jsem v batohu tahala přibližně 20 kg 15 hodin denně bych se bez ní neobešla. Důležité je také dobré polstrování na bederním pásu, protože ten musí být utažený, aby celá váha batohu neseděla na (u většiny lidí už tak přetíženém) trapézu. Záda samozřejmě musí dobře dýchat, protože právě tam se člověk potí nejvíc. Pro mě osobně je také hodně důležité, aby měl batoh dobře řešené kapsy. Nespokojila bych se pouze s jednou velkou, protože po cestě potřebuji mít po ruce spoustu věcí a asi bych vyletěla z kůže, kdybych pokaždé, když bych něco potřebovala, musela batoh sundat ze zad a lovit věci ze dna batohu. Má dvě postranní kapsy na vodu, další dvě postranní kapsy, kam jsem umístila všechny objektivy, takže jsem je měla hned po ruce. Po stranách batohu jsou i gumičky na turistické hole. Samozřejmostí je oddělené dno, které by mělo nést tu největší váhu, protože je vespod – tam jsem zabalila všechno jídlo. Horní kapsa nad hlavou je oddělitelná a pouhým rozepnutím přezek za krkem ji lze odepnout, přendat přes hlavu a lovit věci přímo před sebou. Jak geniální! Na každé straně bederního pásu jsou dokonce dvě malé kapsy, kam se mi vešel telefon a GoPro, které také musím mít neustále po ruce. Co se té hlavní kapsy týče, tak ta je rozepínatelná po celé délce batohu, takže pokud bych potřebovala něco, co mám až na dně, nemusím vyndavat všechno navrchu, ale stačí zip jen rozepnout:)

Pořídila jsem si i nové hole od Leki, které mi pomáhají spíše při sestupu, protože odlehčují kolenům a kyčlím takže pokud plánujete taky dlouhou túru, turistické hole si určitě pořiďte!:)

Mám i nové turistické boty od Adidasu (odkaz TADY) , které jsem si objednala na jejich e-shopu, v kamenné prodejně v Praze jsem je nikde neviděla. Tentokrát jsem si pořídila kotníkové a nemohla jsem si je vynachválit. Jsou sice na váhu těžší, ale noha je v nich stabilnější. Určitě bych nevolila žádné jiné, než Gore-Tex, protože nepromoknou. Důležitá je samozřejmě i kvalitní podrážka, abyste necítili každý kámen, ne který šlápnete. Tyhle Adidasky mají podrážku Continental (ano, opravdu je to ten výrobce pneumatik!:D)

Anyways, zpátky k našemu výletu!

— 1.den —

Cesta z Prahy na naše cílové místo na Slovinsku trvala asi 7 hodin, takže jsme dorazili v pondělí večer. Ubytovaní jsme byli v apartmánu v městečku s názvem Kranjska Gora, které leží přímo pod sjezdovkou v národním parku Triglav, takže jsme to měli blízko do hor. Dali jsme si véču a šli do hajan, abysme byli fresh na úterní mini-trek v horách.

— 2.den —

Původně to měla být taková malá rozcvička před výstupem na Triglav a výběr trasy jsme nechali na mojí mamce, protože ta jediná měla čas naplánovat všechny treky. To byla ale největší chyba výletu. Mamka naplánovala 25-km okruh z Trenty k turistické chatě Zasavka Koča, která je umístěná ve 2100 m.n.m., a tak převýšení, které jsme museli zdolat se rovnalo výstupu na Everest. Původně jsme měli pokračovat ještě k Triglavským jezerům, ale to jsme vzdali, protože ty byly další tři až pět hodin chůze. Cestu zpátky jsme zvolili ještě o něco delší s úvahami, že když je delší, tak nebude tak strmá. To jsme se ale ukrutně spletli, cesta byla totiž naopak delší, ale zato horší (!). Vedla přes Zadnicju a k autu jsme se vrátili asi v 9 večer, totálně vyčerpaní.

Od tohodle okamžiku byly všechny mamčiny návrhy a nápady přijímány s nedůvěrou, kontrolovány na internetu a v mapách a ověřovány lstivými dotazy v informačních centrech.

IMG_4995 IMG_4989 IMG_4977 IMG_4961 IMG_4967GOPR0936 IMG_4949 IMG_4935 IMG_4925 IMG_4898 IMG_4885 IMG_4873

— 3.den —

Třetí den jsme si museli dát pauzu, protože nás tak strašně bolely nohy, že jsme ani jeden nemohl ráno ani vstát z postele, takže rozcvička opravdu splnila účel:D Vyrazili jsme omrknout vodopád Šum a Slap Peričnik, které byly jen pár kroků od parkoviště. Delší trasu bychom asi nezvládli. Zabrousili jsme i na důchodcovskou procházku kolem soutěsky Vintgar. Dřevěné můstky a průzračná voda byla pastvou pro oči:)

Odpoledne jsme se zastavili i v malém městečku Bled, ležící u nádherného jezera a chvilku jsme se na jedné z pláží natáhli. Voda v jezeře byla ledová, takže jsem do ní smočila jen palec u nohy. Na tenhle malý výlet jsem si s sebou vzala svůj nový batoh od Fjällräven s názvem Re-Kånken a dokonale jsem ladila s okolím!

IMG_5027 IMG_5129 IMG_5118 IMG_5101 IMG_5091 IMG_5041

IMG_5141 IMG_5168 IMG_5154

— 4.den —

Čtvrtý den nás čekal konečně ten vytoužený výstup na Triglav. Tahle nejvyšší hora Julských Alp měří 2865 m a k jejímu zdolání jsme potřebovali dva dny. Pokud nasadíte vražedné tempo, výstup se dá asi zvládnout za jeden den, ale my jsme se nechtěli nikam hnát. Navíc na Triglav vede několik různých cest. Rozmýšleli jsme mezi severní a jižní cestou. Ta severní byla podle průvodce o dost kratší, zato ta jižní vedla kolem Triglavských jezer, které jsme druhý den nestihli, a tak jsme se rozhodli vrchol zdolat právě z jihu. Vyráželi jsme od Bohinjského jezera (konkrétně od parkoviště u chaty Koča pri Savici v nadmořské výšce 653 m.n.m)

Hned na začátku nás čekal příšerný krpál s převýšením 600 m k prvnímu z jezer – Črnému jezeru. Pokračovali jsme Dolinou triglavských jezer, která mi připomínala Gruzínské hory. Dokonce nám po cestě zapózovalo i stádo kozorožců. Pokračovali jsme na Hribaricu a Dolič, což bylo nejprve opět prudké stoupání do nadmořské výšky cca 2400 m.n.m a do turistické chaty, která byla umístěná ve 2151 m.n.m. nám chybělo už jen sejít těch 250 výškových metrů dolů.

Do chaty s názvem Tržaška koča, neboli Koča na Doliču jsme dorazili téměř v 19:30. Naše plánované výpočty vycházely tak, že do chaty dorazíme kolem páté, v chatě necháme batohy a ještě odpoledne vyběhneme na Triglav, ale v půl osmé večer jsme byli rádi, že jsme vůbec do chaty dorazili za světla.

Navíc jsme málem skončili bez ubytování v pokoji, protože rezervace platí jen do 17h a pak platí systém – kdo dřív přijde. Nakonec jsme pro nás čtyři dostali pouhá 3 lůžka na pokoji pro pět lidí. Ubytovali jsme se tedy spolu se dvěma sympatickými Holanďany.

Večeřeli jsme venku, v mlze a při 2°C ne proto, že bychom se chtěli kochat dechberoucími výhledy, ale protože společná jídelna byla narvaná hlučnými juchajícími slovinskými důchodci.

Odpadli jsme ve 21:00, po 18 kilometrech a 1900 výškových metrech, nemytí, smradlaví a já spolu s Vojtou na jedné úzké posteli. I přes únavu jsme se nakonec skoro nevyspali, protože náš sympatický holandský spolunocležník chrápal jak dřevorubec.

IMG_5175 IMG_5181

IMG_5193IMG_5261IMG_5242GOPR1008IMG_5243

IMG_5230IMG_5286IMG_5312IMG_5309IMG_5300IMG_5315
IMG_5327IMG_5328GOPR1034GOPR1049
IMG_5342IMG_5369IMG_5384IMG_5378IMG_5376

— 5.den —

Pátý den jsme vstávali v 5:00, abychom byli na Triglavu první. Vycházeli jsme při svítání a podle stop ve sněhu bylo poznat, že na naší trase opravdu první jsme. Po dvou hodinách jsme se dostali k poslední části výstupu – k ferratám. Vybavení (sedák a helmy) jsme si půjčili v Kranjske Goře za 10 euro/den, ale kdo se nebojí výšek, zvládnul by to pravděpodobně i bez jištění.

IMG_5405 IMG_5424 IMG_5422 IMG_5413IMG_5432IMG_5438IMG_5441IMG_5448IMG_5450IMG_5460GOPR1067IMG_5456IMG_6071

Triglav (2864m) byl dobyt v 9:45.

A pocity? Vyčerpaní, ale neskutečně šťastní. Byli jsme nad úrovní mraků a já si připadala, jako kdybych stála na střeše toho nejvyššího mrakodrapu. Nic, na co bychom dohlédli, nebylo vyšší než my. Nohy se mi klepaly jako kdyby se měly každou chvíli rozpadnout na tisíc kousků, ale za to utrpení opravdu stálo za to a nelitovala jsem jediné vteřiny toho šíleného výstupu.

Triglav je sice národní hora Slovinců, ale tady nahoře jsem měla pocit, že je to národní hora Čechů. Čeština jednoznačně vedla.

IMG_5462IMG_5518GOPR1084IMG_5501IMG_5492IMG_5473IMG_5467IMG_5486IMG_5482IMG_5476

Když se vrcholek začal plnit lidmi, byl čas začít sestupovat dolů. Protože jsme na chatě batohy nakonec nenechali, rozhodli jsme se, že nepůjdeme stejnou cestou, ale vezmeme to po hřebeni přes Malý Triglav (2725 m.n.m.), Triglavskou škrbinou (2650 m.n.m.), Dom Planika (2401 m.n.m) a Vodnikov dom (1817 m.n.m.). Byla to opět delší, ale zato horší cesta. K naší smůle nevedla jen z kopce, jak by každý předpokládal, ale neustále jsme sestupovali několik stovek metrů dolů, abychom vzápětí mohli stejný počet výškových metrů znovu nastoupat. Po 12 hodinách chůze nám došlo, že tímhle tempem přijdeme k autu o půlnoci a nikomu z nás se nechtělo lézt po skalách za tmy. Proto jsme posledních několik kilometrů prakticky utíkali.

Po neuvěřitelných 17 hodinách a 32 kilometrech jsme v půl desáté dorazili k autu. Domů do Kranjske Gory nám zbývala ještě hodinka jízdy autem, kterou jsem statečně odřídila já, ale z cesty si vůbec nic nepamatuju.

IMG_5532 IMG_5536IMG_5540IMG_5554IMG_5551IMG_5577IMG_5625IMG_5658

Z celého výletu na Triglav jsem jsme si přinesli poučení, že když je na turistickém značení v triglavském národním parku do cíle 2 a ½ hodiny, buďte si jistí, že v tomto čase to zvládnete pouze v případě, že budete celou cestu běžet.

— 6.den —

Šestý den ráno se naše chůze podobala vlnění Johna Travolty v Pomádě. Bolely nás kolena, kyčle, záda a někoho i ruce:D. Sbalili jsme se a kolem poledne jsme vyrazili na průzkum řeky Soča. Začali jsme ovšem v městečku Bovec pozdním obědem s užasným místním dezertem – kobariški škrkavki nebo tak nějak:D Pak jsme omrkli vodopád Slap Virje. Několikrát jsme se ujistili, že skutečně lze zajet autem až k vodopádu. Další zastávka byla Kobaridu – starý kamenný most přes řeku a nakonec působivá Velika Korita – 750 metrů dlouhá a 15 metrů hluboká soutěska s tyrkysovou řekou.

Sobotní výlet jsme zakončili západem slunce na nejvýše položené silnici Slovinska – 2072 m.n.m. na Mangartském sedle. Potom už za tmy vyrážíme směr ČR. Do Prahy jsme dorazili kolem 5:00 ráno a zapadli do postele:)

IMG_5666IMG_5689IMG_5721IMG_5720IMG_5729IMG_5737IMG_5703

IMG_5747IMG_5760IMG_5757

Spread The Love!Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someoneShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrShare on StumbleUponShare on Reddit

35 comments for “Hiking in Slovenia

1. July 12, 2016 at 15:38

Wow, nemám slov, tak prekrásne fotky. Nevedela som tiež, že Slovinsko je tak prekrásne. Naozaj mi vyrazilo dych.

2. July 12, 2016 at 16:20

To vypadá naprosto božsky! <3

3. July 12, 2016 at 17:23

Slovinsko je tak i tak bomba, zila jsem tam pres dva roky a jednoduse to miluju! Je hezky, kdyz dovolenou neni vzdycky jenom leharo, more a relax, ale taky pohyb a priroda! Malokdo to v dnesni dobe dela, ale melo by se to podnikat casteji! Rada bych nejakou dovolenou takhle stravila taky s rodicema, ale taka chce na dovolena proste porad lezet, spat a ani se nechce projit po meste! Ani kdyz letos pojedeme do Cannes! Tak jsem mu nasla plaze blizko mesta a ja s mamkou pujdeme na prochazku, zatimco on si muzet chrapat jak dlouho chce! Haha :D
    Krasny fotky a vam dvoum to tak moc slusi! Jste vazne perfektni par! :D
    S laskou
    Sandra ze http://www.shineoffashion.com/

4. Tracy Sheffield
    July 12, 2016 at 21:31

Beautiful pictures!!

5. Anonymous
    July 12, 2016 at 21:48

Nádherný. Díky za inspiraci.

6. July 13, 2016 at 06:23

Eliško, to je nádhera! Právě jsem přidala Triglav na svůj seznam míst, která musím navštívit! 😊

Letos mě čeká Tibet, tak věřím že si přivezu také krásné zážitky…

Měj se krásně L

7. Veronika
    July 13, 2016 at 07:37

Nádherný fotky a super napsaný. Tak tohle chci taky jednou podniknout :-)

8. Dana
    July 13, 2016 at 12:25

Ahoj, skvělý článek, báječné zážitky a úžasné fotky. Asi vyrazíme :-) Píšeš si cestovní deník? Jakým stylem? Děkuji za odpověď. Už se těším na tvé zprávy z Islandu. Přeji vše dobré Dana

9. Anonymous
    July 13, 2016 at 12:37

Krásný článek! :) můžu se zeptat na konkrétní typ hůlek?

10. Anonymous
    July 13, 2016 at 12:52

Krásný článek! :) Můžu se zeptat, jaké přesně máš hůlky a zda jsi spokojena?

11. Elen
    July 13, 2016 at 15:33

To je krása. Když vidím ty fotky, tak mám chuť se tam hned vypravit :)

PS: můžu se zeptat, jak jsi vysoká, Eliško? :) Ve většině článků láteříš na svoje krátký nohy a mně se nezdá, že bys byla malá :)

• July 13, 2016 at 19:33

Ahoj Elen, určitě vyprav! Stojí to za to:))) Vysoká jsem 170 cm, ale nohy mam krátké!:DD Hahaha:)

12. July 13, 2016 at 18:32

Úžasný článek. Já byla ve Slovinsku poprvé loni v prosinci a Triglavský park mě taky naprosto uchvátil. Určitě se tam chci vrátit co nejdřív znovu. Jen jsem teda po tomhle tvém článku upřímně ráda, že jsem výstup na Triglav vzdala předem. Jsem spíš turista než lezec, tak bych asi zdechla už někde dole. :-D Přitom v průvodci to popisují jako celkem pohodovou celodenní tůru. :-D
    Jinak chtěla jsem se tě prosím zeptat, nemáš někde článek o tom čím fotíš a v čem případně fotky upravuješ? Už párkrát jsem to tu hledala, ale možná blbě. Každopádně jsem z tvých fotek už dlouho fakt nadšená, takže zvědavost je větší a větší. :-) Díky moc a měj se krásně.

• July 13, 2016 at 20:00

Radko, děkuju moc za komplimenty, jsem strašně ráda, že se ti fotky líbí!:) V zimě může být Triglav taky super a slyšela jsem, že je tam i parádní lyžování, tak se tam taky možná vrátím, tentokrát ale na sjezdovky:) Máš ale pravdu s průvodcema, že podle nich jsou všechny triglavské trasy lehké až středně těžké, ale vůbec mi to teda nepřišlo:D Nicméně když jsem koukala, co na Triglav leze za důchodce, tak jsem se nestačila divit:D Slovinští staříkové mají neskutečnou fyzičku, takže tuším, kdo průvodce psal, hahaha :D
      A co se focení týče, tak používám foťák Canon 70D a k němu nejčastěji širokoúhlý objektiv Canon 10-22 mm :) Pár fotek je focená i GoPrem:) A fotky upravuju v Lightroomu, ale s klasickým Photoshopem pořád neumím, takže se většinou spokojím s úpravou kontrastu :D

13. Adél
    July 13, 2016 at 21:08

Eliško, máte úžasné fotky a je to moc hezky napsané :)Slovinsko je nádherné, strávili jsme tam dovolenou loni a letos se vrátíme. Můžu se zeptat, odkud máš šedé šortky? Ať se vydaří Island, já už se těším na fotky :)

• July 13, 2016 at 21:10

Děkujeme mockrát! :))))
      Šedé šortky jsou z H&M Sport:) Nosím je na cvičení, ale do hor se opravdu hodily:)

14. Eliska M.
    July 13, 2016 at 21:55

Eli, jak tak ctu tvoje turisticke zazitky, tak ti pro chvile klidu doporucuju knizku Wild (Divocina), jestli jsi jeste necetla ;) Film pak taky stoji za to.
    At ti to dal slape! ;)

• July 14, 2016 at 15:59

Viděla jsem film, naprosto boží! Miluju tyhle filmy, jsou neuvěřitelně inspirující!:)

15. July 14, 2016 at 11:57

Eliško, tvoje cestovatelské články naprosto miluju. Díky za ně! :) Nemáš tip na nějaké cestovatelské blogy? :)

16. July 15, 2016 at 12:09

Nádhera! Také jsem netušila, že je Slovinsko tak nádherné a také přidávám do seznamu svých cest. Ta krajina je božská! Moc krásně napsaný článek, který mě namotivoval k návštěvě ještě více. :) Krása!!! :)

17. Blanchetta
    July 15, 2016 at 18:21

Tý jo, ty seš dobrá, koupit si pohorky online, ani si je nevyzkoušet, a (jestli jsem to správně pochopila) hned je vzít neprošlápnuté na několika denní pochod…ale tak jestli máš normální nohu…:D to já si teď kupovala nový pohory, a seděly mi asi až tak dvacátý :D

• July 15, 2016 at 21:19

Fakt? No nejsi první kdo mi to říká, že jsem blázen. Ale tak zase Adidas mám vyzkoušený a vím, že všechny jejich boty mi vždycky seděly, takže jsem to riskla. Měla jsem s sebou samozřejmě jedny náhradní, ale žádné puchýře jsem ani neměla:)))

18. Soňa
    July 16, 2016 at 16:36

Ahoj Eliška, nádherné fotky ! Vlastne, ako všetky tvoje fotky z tripov. My sa chystáme na Triglav v auguste, chcem dat 14 dni a prejst čo to v Tirolsku a nejaké hory v Slovinsku :-) Chcela by som sa ťa opýtať, ako si bola spokojná s batohom, resp. ako hodnotíš tento vz. zelený karrimor, ktorý si mala na fotkách pri vyšľape na Kriváň na SK ? Ja som tých batohov mala na chrbte asi 20, ale stale si nie som ista ktorý vybrať, ale ten karrimor maju v sportdirecte v super zľave, tak ma celkom láka. :-)

• July 16, 2016 at 17:01

Ahoj Soňo, určitě bych volila ten Quechua, Karrimor jsem taky sice koupila ve slevě ve Sportsdirectu, ale moc spokojená s ním nejsem. Jakmile do něj dáš víc než 10 kg, tak se bortí záda. Je vyloženě špatně ušitý, takže být tebou tak si ho nekupuju. Ten od Quechuy je sice o kousek dražší, ale rozhodně tisíckrát kvalitnější a záda mě z něj nebolely asi po 60 km:))) Ta kovová konstrukce dělá opravdu hodně:)

19. Lucka
    July 17, 2016 at 15:12

Nadherne fotky. A urcite to musel byt zazitek. Uplne mi to vyrazilo dech, ze Slovinsko ma takove nadhery. Museli jste byt vycerpany, ale jak pises zazitek to musel byt na cely zivot pak. Tesim se na dalsi cestovatelsky clanek. Tvuj blog jsem si zamilovala :-)

20. Niki
    July 19, 2016 at 12:03

To že je to naprostá paráda tu už bylo řečeno :). Sama se chci na Slovinsko už dlouho vydat,ale rodina mě dost odrazuje, že tyto hory už nejsou sranda, což je mi samozřejmě jasné..ale vede mě to k otázce jestli jste měli sebou průvodce, nebo jak velkou zkušenost máte s ferratami? :)

• July 21, 2016 at 15:02

Žádná sranda to opravdu nebyla, docela jsme si sáhli na dno, co se výkonu týče. Po ferratách jsem nelezla nikdy, ale několik let jsem lezla po skalách, takže je to vlastně to samé:) Průvodce si myslím, že není potřeba, navíc je tam několik různých cest, některé jsou lehčí a některé zase těžší, takže pokud si moc nevěříš, tak můžeš zvolit tu nejjednodušší a nejkratší. V každém případě je ale potřeba být opatrná a nikam nespěchat, stačí špatně šlápnout a letíš několik kilometrů dolů:D:)

21. Veru
    July 19, 2016 at 12:42

Ahoj Eliško! Fotky jsou zase jako vždy uplně boží! Ja jsem se jen chtěla zeptat, jak si spokojená s batohem Fjällräven? Ja jsem teď ve Švédsku a má to tady snad kazdej :D

• July 21, 2016 at 14:55

Ahoj Veru, děkuju moc za pochvalu, jsem ráda, že se fotky líbí:))
      S batohem jsem spokojená moc, ale je to spíš stylový batoh, než funkční. Záda nejsou nijak vystužená, takže je spíš fakt jen na parádu:) Ale jinak je moc praktický, protože se hlavní kapsa dá otevřít až dolů, tím pádem se v něm dobře hrabe :D

• Veru
        July 24, 2016 at 19:04

Jojo, já bych spíš do školy- na notebook a tak. Moc se mi líbí, tak zjišťuju, jestli za tu cenu stojí :) Jsou na to hlavně pozitivní recenze, tak asi radost na Vánoce :D Nejhorší je rozhodně výběr barev! Je jich tak moc, že prostě nevíš :D Díky za info!

22. Zuzka
    July 21, 2016 at 19:45

Ahoj,
    na tvoje stránky jsme narazila nedávnou a zatím pomalu pročítám všechny články. :-) Moc tě obdivuji jak to vše stíháš a hlavně kde si všude byla. :-) Ve Slovinsku jsme byla v červnu, teda na Triglav jsme se nevydaly, tak třeba někdy příště to napravím.
    Kam ještě letos plánujete jet? Držím palce ať ti vše jde podle plánu!! :-)

• July 21, 2016 at 20:06

To jsem ráda, že se ti blog líbí, Zuzko:) Dneska jsem se vrátila z Valencie a za týden odlétáme na Island:)

23. Vlaďa
    August 30, 2016 at 14:58

Ahoj, prosim ta kde presne ste si v Kranjske Gore poziciavali vystroj ? Chystame sa na Triglav o dva tyzdne a riesime ci vystroj poziciavat z SK, co vyjde celkom draho kedze ideme na 10 dni, alebo to risknut a pozicat az niekde tam. Chvalim fotky zo Slovinska aj z Islandu !

• August 31, 2016 at 12:08

Ahoj Vláďo, řešili jsme to samé, jestli táhnout výbavu z ČR, nebo to risknout, ale nakonec v Kranjske Goře je obchůdek na té hlavní silnici, kde to půjčují. Vůbec si ale nepamatuju, jak se jmenoval, ale nejdřív jsme se ptali v Intersportu, co je na hlavní, a odtamtud nás poslali právě tam, takže se stačí podle mě kdekoliv zeptat a oni poradí :) Vyšlo to o něco málo levněji, než kdybychom to měli na celý týden půjčené z čr:)

24. September 12, 2016 at 15:20

Půjčovna horopotřeb vás skoro ohrozila na životě, ve ferratovém setu si příště zkuste vyžádat trhací tlumič pádu. Tento s provlékacím provázkem (Kisa) neplní dobře svoji úlohu, je svým chováním nevyzpytatelný. Samozřejmě lepší než nic, ale od profesionální půjčovny chtějte profi přístup, je to jako návrat od moderních lan a cepínů zpátky ke konopným špagátům a krumpáči. Zde nejde o trend, ale o život :)