East Iceland & Jökulsarlón

Ahoooooj!

Je tu další část naší cesty po Islandu, tentokrát ta východní část, do které jsem zahrnula i Jökullsarlón. Doufám, že už nejste znudění tolika fotkama, ale teprve teď se dostávám k té (alespoň pro mě) nejkrásnější části Islandu.

Jökulsarlón pořád patří k národnímu parku Skaftafell a je vlastně ledovcové jezero. Jo jasně, viděla jsem už tolik ledovcových jezer, ale žádné nebylo takhle výjimečné. Tohle jezero je unikátní tím, že v něm plavou obrovské kry ledu, spadané přímo z ledovce Breiðamerkurjökull, který je nedaleko odsud. A protože tohle ledovcové jezero se mění v kraťoučkou řeku, která se hned vlévá do oceánu, dokonce kusy ledu leží i na pláži.

Právě tady jsem si vydupala jak východ, tak západ slunce, i přes nadávky ostatních účastníků zájezdu a bylo mi úplně jedno, že pokud tady budeme chtít přenocovat, nejspíš v noci zmrzneme. Od ledu šla neuvěřitelná zima a když jsme přímo na pláži ulehali do spacáků, doslova ve všem oblečení, co jsme měli, ukazoval teploměr asi 2 stupně.

Západ slunce sice nebyl tak rudý, jako jsme zažili na vodopádu Seljalandsfoss, nicméně i tenhle modře ledový stál za to. Ráno jsme se sice probudili s lehkými omrzlinami, ale já s nadšením, že se mi to všechno nezdálo, vyběhla ze stanu a okamžitě začla cvakat jednu fotku za druhou. Hory za jezerem byly osvícené ranním sluníčkem a obloha nemohla být krásnější. Připadala jsem si jako na polárním kruhu, ačkoliv ten byl odsud ještě asi 300 km vzdušnou čarou. Bylo mi úplně jedno, že mi omrzají prsty na rukou od mačkání spouště, prostě jsem hystericky běhala po pláži a fotila každý kus ledovce, který se mi zdál zajímavý. Takže všechny. Kdybych si měla vybrat místo, které se mi na celém Islandu líbilo nejvíc, byl to právě Jökulsarlón. Viděla jsem v životě už sopky, ledovce, jezera, vodopády, hory, pouště, lesy, skály, oceány, jeskyně, prostě snad všechno, ale něco takového, jako je Jökulsarlón, ještě nikdy.

Hey everyone!

Here’s another part of our journey around Iceland this time it’s all about the eastern part, in which I included Jökullsarlón. I hope you are not bored with so many pics, but now I’m finally getting to the most beautiful place (at least for me) of Iceland.

Jökulsarlón is still a part of  Skaftafell National Park and is actually a glacial lake. Oh yeah, I’ve seen so many glacial lakes, but none of them were so exceptional. This lake is unique because of the huge floes of ice, that have fallen from the Breidamerkurjökull glacier, which is right above the lake. And because this glacial lake is turning into a short river, that flows right into the sea, there are chunks of ice lying on the beach as well.

I really wanted to see both sunset and sunrise here, and I didn’t care at all, that if we want to stay here, we will probably freeze to death, hahaha:) It was incredibly cold outside, and when we’re pitching the tent right on the beach and lying down into our sleeping bags (literally in every piece of clothes we had), the thermometer said 2 degrees.

Sunset was not as red as we experienced at the Seljalandsfoss waterfall, however, even this blue one was worth it. Although we woke up with mild frostbite the morning, I enthusiastically ran out of the tent and immediately started shooting one picture after another. The mountains across the lake were enlightened with the morning sun and the sky could not be more photogenic. I felt like I was at the Arctic Circle, even though it was more than 300 km away from us. My fingers were freezing as I was taking the pictures, but I didn’t care and continued to hysterically run along the beach and shoot pictures of every piece of glacier that seemed interesting to me. Which was every piece. If I had to choose a place that I liked in Iceland the most, it was definitely Jökulsarlón. I saw a lot of things in my life – volcanoes, glaciers, lakes, waterfalls, mountains, deserts, forests, rocks, oceans, caves, but something like Jökulsarlón, never.

IMG_8057 IMG_8055 IMG_8039 IMG_8014 IMG_7998 IMG_7974 IMG_7966 IMG_7956

IMG_8192 IMG_8184 IMG_8161 IMG_8151 IMG_8137 IMG_8119GOPR1284 IMG_8115 IMG_8110GOPR1289 IMG_8108 IMG_8090

Strávila bych tady snad věčnost, kdyby mě Vojta nevytáhl za kapucu zpátky do auta. Vyrazili jsme dál po pobřeží, tentokrát jsme se stáčeli už na sever. Po cestě Vojta na Instagramu našel místo, které nám z nějakého záhadného důvodu uniklo, a tak jsme se jali ho hledat, protože na fotkách vypadalo opravdu báječně.

Celou dobu jsme po levé straně míjeli další a další ledovce a hory, na které bylo vidět přímo ze silnice, ale nikdo mi už nechtěl zastavit, takže půlka následujících fotek je focená z okýnka. Jen zázrakem jsme po cestě uviděli mládě soba, ale byl dost daleko a než jsem si stihla vyměnit objektiv, byl pryč.

I would spend hours here, if Vojta wouldn’t pull me back to the car. We started to head further along the coast to the north. Vojta actually found a place on Instagram, that we didn’t have in our itinerary, but stopped by anyways because it looked really great on the pictures.

We were passing another glaciers and mountains on our left side, which we could see right from the highway. No one wanted to stop for pictures anymore, so half of the next photos were taken from the car window, hahaha:) By coincidence we saw a baby reindeer, but he was really far away, so before I managed to change my lens, he was gone.

IMG_8222 IMG_8261
IMG_8247 IMG_8229

Dorazili jsme na místo zvané Stokksnes. Je to jakýsi hornatý poloostrov, kde na konci silnice sídlila malá kavárna. Ideální místo na kavárnu, že? Zaplatili jsme vstup v kavárně, což bylo poprvé, kde jsme museli platit. Zřejmě protože byl pozemek soukromý. Když jsme ale viděli tu krásu, ani na vteřinu jsme nepřemýšleli, zaplatili vstup a vydali se dál po svých. Vedl tady asi desetikilometrový okruh po rovince přímo pod skalnatým masivem, takže jsme byli za 3 hodinky (i s mými fotografickými záchvaty) zpátky v autě. Cesta zpátky vedla po černé písečné pláži, která nám přímo nahrávala na další skvělé fotky.

We got into a place called Stokksnes. It’s kind of a highland peninsula, where there was a little café at the end of the road. Perfect spot for a café, right?! We had to pay an entrance fee at the café, which was the first time to pay. The property was probably private. When we first saw the beauty, we didn’t regret a penny and started walking closer to the mountains. It was a 10-km roundtrip on flat land, so we were back in the car in 3 hours (despite my photographic fits). The way back went through black-sand beach, which was perfect for taking some pictures.

IMG_8264 IMG_8289 IMG_8271 IMG_8269

IMG_8296IMG_8383IMG_8361GOPR1302IMG_8351IMG_8338

Když jsme došli zpátky k autu, vydali jsme se dál po pobřeží, ale zastavovali jsme každých 10 kilometrů aspoň na fotku. Našli jsme po cestě třeba tuhle červenou židli. Asi nějaké umění.

Krajina se najednou úplně změnila a po ledovcích nebylo ani stopy. A to jsme byli od Jökulsarlónu asi 50 km daleko! Namísto toho jsme obdivovali neuvěřitelně modré moře a písečné pláže. Kdybych svojí fotku viděla před naší cestou, a někdo by mi dal hádat jaká země je na fotce, byl by Island to poslední místo, které bych tipovala. Pobřeží mi připomínalo spíš severní Kalifornii, než polární kruh.

When we got back to the car, we continued further along the coast, ale but stopped every 10 kilometers just to take pictures. For example we saw this cool red chair on our way. Probably some kind of art.

The nature suddenly changed and it didn’t look like there were some glaciers anymore, even though we were only about 50 km away from Jökulsarlón! Instead of that, we were admiring unbelievably blue ocean and sand beaches. If I saw one of the pictures before being here, I definitely wouldn’t guess that it’s Iceland! The coast reminded me more of California than Arctic Circle, haha :)

IMG_8403IMG_8407IMG_8413IMG_8434IMG_8445

Tak a teď schválně? Kdo viděl film The Secret Life of Walter Mitty? Určitě si vybaví scénu, kdy Walter Mitty na longboardu sjížděl právě tuhle silnici. Longboard nám teda ke správnému zážitku scházel, nicméně jsme klikatou silnici projeli alespoň autem. Když jsme sjeli několik set výškových metrů dolů, dostali jsme se do městečka Seydisfjördur, což bylo jedno z nejvýchodnějších měst, které jsme navštívili. Už jsme zase lehce zapáchali a foťák se mi už úplně vybil, naběhli jsme do místního kempu a trochu se zase zkultivovali a nabili všechny mobily, iPody, GoPra a foťáky.

And now, who has seen the movie “The Secret Life of Water Mitty”? This place will probably come into the mind for those, who have, because Walter Mitty cruised this road on longboard in the movie. Although we were missing the longboard for the true experience, we enjoyed driving it down as well. When we descended a few meters, we got to the town called Seydisfjördur, which was one of the easternmost places we’ve been to. We were starting to stink again, so we visited a local campground and took a shower and recharged all the phones and cameras.

IMG_8478IMG_8477GOPR1323

Další den nás čekala asi nejméně zajímavá část Islandu, kterou jsme prostě museli projet, abychom se dostali k jezeru Mývatn na úplném severu. Strávili jsme v autě s malými přestávkami celých 8 hodin, ale dohromady mám z toho dne asi jednom nezajímavé dokumentační 3 fotky.

The next day was probably the most boring day of the whole roadtrip. We spent 8 hours in the car since we had to cross this part of Iceland to get to the Mývatn Lake on the very north. I have only like 3 documentary pictures from that day, haha :)

K večeru jsme se dostali k jezeru, kde jsme také přímo pod sopkou Krafla přenocovali. Než jsme usnuli, pečlivě jsme se navzájem poučili, co dělat v případě výbuchu sopky.

O jezeru Mývatn a dalších místech severního Islandu už ale zase zítra!
Paaa!
E.

We got to the Mývatn lake at the evening, where we right underneath the Krafla volcano slept. Before we fell asleep, we all thought of what to do in the case of volcano eruption, haha:)

But more about Mývatn lake and other northern places in the next post!
Cheers!
E.

Spread The Love!Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someoneShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrShare on StumbleUponShare on Reddit

5 comments for “East Iceland & Jökulsarlón

1. August 20, 2016 at 11:05

Krasa, krasa, krasa, zase nevim co mam vic rict! Tentokrat me vazne oslovili prvni fotky ledovcu a tak, ale ja bych tam asi zmrzla. :D Ta priroda tam je proste neuveritelna, jak sama popisujes, jak se proste meni, z ledovce na plaz a hor, je to neskutecny! Tak se zase tesim na dalsi clanek, fakt me to bavi!
    S laskou
    Sandra ze http://www.shineoffashion.com

2. Pája
    August 20, 2016 at 17:47

Díky za další díl! Tvoje fotky jsou prostě úúúchvatné! Zajímalo by mě, jestli si to stíháš všechno prohlížet i vlastníma očima a nejen skrz hledáček (a nějak si to vychutnat a ten okamžik si “prožít”)? Těch fotek je totiž tolik, že mám pocit, že jen v rychlosti všechno nafotíte a hned zase mizíte na další místo!

• August 21, 2016 at 16:50

Jojojo, stíhám všechno prohlížet, neboj:) Zrovna já jsem takovej požitkář, že nejdřív si to místo “odpracuju”, tzn. vyfotim a pak už jen užívám:))) Ono to vypadá, že na každém místě strávíme deset minut a hned zase jedeme, ale takhle to vůbec není:) Třeba na Jökulsarlónu jsme srávili dohromady asi tři hodiny večer a další tři hodiny ráno, prostě do té doby, než nám začaly omrzat ruce :D

3. Adél
    August 20, 2016 at 18:24

Eliško, to jsou nádherné fotky, mohla bych je projíždět pořád dokola :) máš nějaké konkrétní tipy na jídlo na takovou dovolenou, aby to zasytilo, rychle uvařilo na vařiči a přitom to nebyla jen směska chemie v jednom pytlíku? Na dovču nám beru rýži na rizoto, masové konzervy, tuňáky, ale nic moc mě nenapadá…naštěstí tedy neletíme, tak nemusím řešit váhu. Moc díky a pokračuj, jsi obrovskou inspirací :):):)

4. Bara
    September 3, 2016 at 12:15

Nadherne fotky…a na vsech Ti to slusi! Odkud mas ty zimni cepice? Jsou bozi:)